BLOG

palovaroitin infografiikkakansi

Älykäs palovaroitin voi pelastaa kodin, vaikket olisi paikalla

Verisuren älykäs palovaroitin verrattuna perinteiseen palovaroittimeenÄlykäs palovaroitin voi pelastaa kotisi silloinkin, kun et ole itse paikalla. Verisuren ympärivuorokautinen hälytyskeskus varmentaa kuvayhteydellä hälytyksen aiheuttajan ja kutsuu tarvittaessa avun paikalle.

Tällaisella periaatteella toimii Verisuren älykäs palovaroitin. Verisure on yritys, joka tekee älykkäitä kodin turvallisuuteen liittyviä tuotteita. Heidän portfoliossaan on muun muassa älypistorasia, älylukko, vesivuotovahti ja muita kodin turvallisuuteen liittyviä tuotteita.

Älykkäät kodinturvallisuuteen liittyvät lisälaitteet ovat kuluttajamarkkinoilla melkoisen uusia tuotteita. Tämän vuoksi kuluttajille on kyettävä kommunikoimaan, mitä etuja uudet älykkäät laitteet tarjoavat aiempaan verrattuna.

 

Infografiikka opastaa uusissa tuotekategorioissa

Infografiikka toimii erinomaisesti markkinoilla, joissa kuluttajia on opastettava uusien tuotekategorioiden käyttöön. Mayerin tutkimuksen mukaan kuvallisten ja kirjoitettujen viestien yhdistelmä tuottaa 89 prosenttia parempia oppimistuloksia pelkkään tekstiin verrattuna. Vastaavanlainen vaikutus on osoitettu myös muissa tutkimuksissa.

Parempien oppimistulosten lisäksi infografiikka on erinomaista sisältömarkkinointia. Infografiikalla on 30-kertainen todennäköisyys tulla jaetuksi tavalliseen teksiartikkeliin verrattuna. Suuri jakoalttius näkyi tämänkin infografiikan kohdalla, kun vertaa jakojen ja tykkäysten välistä suhdetta.

älykäs palovaroitin jaot

Älykäs palovaroitin – mistä tässä infografiikassa on kyse?

Verisurelle tehty infografiikka vertaa perinteisen ja älykkään palovaroittimen välisiä eroja. Kun perinteinen palovaroitin vaatii sitä, että itse on paikalla palon sattuessa, älykäs palovaroitin lähettää tiedon hälytyksestä Verisuren keskukseen. Toteutuksessa päädyimme käyttämään vs-infografiikkaa, jossa verrataan rinnakkain kahta eri järjestelmää.

Jos pohdit infografiikan tekemistä oman yrityksesi tarpeisiin, tutustu vinkkeihini markkinointi-infografiikan tekemiseen.